Interior

Drzemka w ciągu dnia, ile powinna trwać?

Jeśli w ciągu dnia męczy cię uporczywy ból głowy, non stop ziewasz, a twoja koncentracja spadła do poziomu podłogi, oznacza to konieczność pójścia na drzemkę. Ile powinna trwać taka drzemka w ciągu dnia, a także, z jakiego powodu jest ona tak ważna? Co konkretnie daje taki zdrowy sen w ciągu dnia?
Dlaczego drzemka w ciągu dnia jest tak ważna?
Chcąc zrozumieć, ile powinna trwać drzemka, najpierw trzeba się dowiedzieć tego, dlaczego jest ona w ogóle tak ważna. Z jakiego powodu to, że szukamy w ciągu dnia łóżka, żeby się na nim położyć, jest dla naszego ciała tak istotne?
Jak się okazuje, nawet krótka drzemka znacznie lepiej pobudza nasze ciała niż nawet najmocniejsza kawa czy też napój energetyczny. Oprócz dodatkowego zastrzyku energii drzemka przyczynia się do znacznej redukcji potrzebnego w ciągu doby snu, a także zauważalnie wpływa na lepsze zapamiętywanie, przyswajanie wiedzy, czy też na koncentrację oraz uwagę. Dodatkowo drzemka zmniejsza ryzyko powstawania chorób serca, cukrzycy, a także skutecznie redukuje stres oraz zmniejsza ryzyko depresji.
Jak powinna wyglądać drzemka w ciągu dnia?
Jak zatem widać po powyższym opisie, drzemka w ciągu dnia to naprawdę niezwykle istotna dla całego ciała sprawa. Warto się jednak teraz zastanowić nad tym, po pierwsze ile taka drzemka powinna trwać, a po drugie, jak się do niej przygotować.
Jak się okazuje dobra, regenerująca i mająca ogromnie pozytywny wpływ na całe ciało drzemka nie musi być wcale długa, jak się może wydawać. Okazuje się, że zaledwie kilka do kilkunastu minut snu jest w stanie przynieść niezwykle pozytywne efekty.
To, co jednak jest bardzo ważne, to aby do takiej drzemki odpowiednio się przygotować. Jeśli chce się wycisnąć z niej możliwie jak najwięcej korzyści, drzemka powinna się odbyć odpowiednim miejscu i czasie. Do efektywnej drzemki z pewnością nie są polecane kiepskiej jakości kanapy, czy też przypadkowe fotele, lecz dobrej jakości materace, które używane są w czasie snu. Po drugie, niezwykle ważne jest to, o której godzinie pójdzie się na drzemkę. Najlepiej położyć się na nią mniej więcej w środku naszej codziennej aktywności. Czyli jeśli ktoś wstaje o 6 rano, a spać się kładzie o 22, to najlepszym momentem na taką drzemkę będzie godzina 12-13.
Czy warto chodzić na drzemki?
Drzemki często uważane są za przejaw lenistwa, złego wychowania czy też niewłaściwego zachowania. Nic bardziej mylnego, ponieważ drzemka wcale nie musi trwać długo, a może przynieść bardzo pozytywne skutki dla całego ciała. Dlatego też, jeśli tylko w ciągu dnia złapie nas senność i zaczniemy intensywnie ziewać to, zamiast iść na kawę, o wiele lepiej będzie położyć się na kilka minut spać.

Continue reading
Zdrowie i uroda

Domowe sposoby na poprawienie odporności

Odporność człowieka rodzi się tak naprawdę w jego układzie trawiennym. Nie każdy wie o tym, że to właśnie dobre bakterie bytujące w naszych jelitach mają ogromny wpływ na to, jak dużą mamy odporność. Dlatego właśnie budowanie jej musi opierać się na diecie. Warto wprowadzić dobre nawyki oraz produkty, takie jak probiotyki, dzięki którym odporność będzie wzmacniać się z tygodnia na tydzień, a w sezonie przeziębień, grypy oraz innych chorób wirusowych, będziemy bezpieczni.
Produkty wzmacniające odporność
Od dawna wiadomo, że wszystkie produkty nabiałowe, które zawierają w swoim składzie dobre kultury bakterii, świetnie działają na odporność człowieka. Warto zatem sięgać zarówno po jogurty, kefiry, maślanki oraz inne produkty tego typu, które mają w swoim składzie kultury bakterii dodane przez producenta, jak też pić po prostu sporo zwykłego kefiru czy jogurtu naturalnego. Wbrew pozorom to właśnie te produkty, które nie są reklamowane jako zawierające naturalne szczepy bakterii, też mają ich mnóstwo. Kolejne bardzo ważne źródło dobrych bakterii to po prostu kiszonki. A w naszej polskiej kulturze kulinarnej przecież ich nie brakuje. To właśnie w naszym kraju przygotowuje się i tak chętnie jada kiszone ogórki czy kapustę.
Kiszonki na odporność
Tradycyjne już kiszone ogórki czy kapusta to oczywiście nie wszystko, co można przygotować w ten sposób. Procesy fermentacji, którym poddawane jest jedzenie podczas kiszenia, to właśnie te procesy, w czasie których powstają drogocenne dla naszego układu odpornościowego bakterie. Warto zatem przygotowywać w taki sposób również inne warzywa, a czasami nawet owoce. Wiele świetnych przepisów można znaleźć w internecie. Sięganie po kiszonki nie tylko zimą czy jesienią, ale też wiosną i latem, to bardzo zdrowy nawyk.
Naturalne antybiotyki, czyli czosnek, imbir, kurkuma
Odporność wzmacnia również to, co z reguły spożywa się wtedy, gdy dopada nas przeziębienie lub grypa. Mowa tutaj o czosnku, kurkumie, imbirze. To właśnie w tych produktach znajduje się mnóstwo składników aktywnych, które poprawiają odporność, a także działają bakteriobójczo oraz wirusobójczo. Dzięki nim można szybciej “wylizać się” z różnych chorób i niedyspozycji, a także wzmocnić swój organizm, tak by rzadziej zapadać na różne choroby. Dla wzmocnienia odporności polecany jest również olej z czarnuszki, który nie ma wybornego smaku, ale naprawdę wspaniale działa na nasz organizm. Kiedy rozpocząć budowanie odporności za pomocą diety? Tak naprawdę od zaraz, już dzisiaj, nie zwlekając i nie tracąc cennych dni.

Continue reading